Välkommen underbara du! Mitt syfte med detta inlägg är att skriva om att Wim Hof har forskningsbelägg för att du kan andas dig frisk, stark och lycklig. Hans metod är dessutom väldigt enkel. Längre ner finns en länk till en gratis minikurs med Wim själv där han förklarar metodens alla 3 delar.

Så som vi lever idag, med mycket både yttre och inre stress, skapar vi en kemisk obalans i våra kroppar. Våra kroppar blir försurade och vi får inflammationer som i sin tur gör att vi får sjukdomar.

För att motverka denna obalans har Wim skapat en mycket enkel men effektiv metod där andningen är en stor del.

Metoden gör din kroppskemi alkalisk vilket motverkar försurningen och förhindrar på så sätt även inflammation och sjukdomar. Universitetsstudier har bevisat att metoden fungerar.

Wim har till och med fått människor att tillfriskna från flera mycket allvarliga livshotande sjukdomar med just denna metod.

 

100 % av alla cancersjuka har försurade kroppar. Försurningen är en nödvändighet för att cancerceller ska bildas och överleva. Alltså håll kroppen alkalisk och du undviker cancer.

 

Jag har i tidigare inlägg skrivit om vad Tony Robbins rekommenderar för dryck och kost för att motverka cancer med hjälp av kosten, klicka på länken för att läsa mer; Tony Robbins om att dricka vatten bl.a.

 

Djupandning är det effektivaste sättet att få lymfvätskan, som håller våra kroppar rena från cellavfall och gifter, att pumpas runt i kroppen till lymfkörtlarna som sedan hjälper till att transportera bort det ur kroppen.

 

Wim rekommederar dig att göra denna metod i 3 omgångar på morgonen, helst innan frukost, och under dagen och du kommer att hålla ditt blod alkaliskt.

OBS! Det är mycket viktigt att du sitter eller ligger ner på ett säkert ställe när du gör denna övning, för du kan bli lite yr. Att du inte ska göra detta när du är i vatten eller framför något fordon förstår du själv, eller hur?

 

Wim Hof-metoden för djupandning;

 

  1. Sitt eller ligg bekvämt och avslappnat.

  1. Vid inandningen ska du andas in med både magen, bröstet och huvudet. Det är det du medvetet ska tänka på när du andas in.

  1. Sug in så djupt andetag du bara kan med öppen mun och slappna sedan av och andas ut normalt. Andas inte ut fullt, utan bara slappna av.

  1. Andas sedan in fullt igen, med fokus på både mage, bröst och huvud. Slappna av och andas ut, inte fullt, utan bara slappna av.

  1. Upprepa detta 30 gånger.

 

Du kommer att bli lätt i både huvudet och kroppen, kanske lite yr och du kommer att kunna känna ett lätt pirr i delar av kroppen, det är helt normalt och en del av helandet.

 

  1. När du har gjort det 30:e andetaget sätter du igång en tidtagare och tar tid på hur länge du kan hålla dig utan att andas. Tvinga dig inte, utan bara iaktta hur länge du kan klara dig utan att andas.

  1. När du känner att du vill andas igen, tar du ett djupt andetag och håller andan i 10-15 sekunder. Sedan stoppar du tidtagaren och andas ut.

  1. Nu har du gjort den första omgången.

  1. Gör sedan samma sak 2 eller 3 gånger till.

 

Du kommer att märka att du kommer att klara dig längre och längre utan att andas in efter den 30:e gången för att ju mer du slappnar av desto mer syresatt blir kroppen.

Det är den massiva syresättningen som skapar den alkaliska kemin i kroppen.

 

Wim rekommenderar att göra denna övning på morgonen innan du har ätit frukost för bästa resultat. Det är då det är lättast att påverka den kemiska balansen i kroppen.

Även när du under dagen känner dig lite mindre än fantastisk, och är tom i magen, rekommenderar Wim att du gör detta, du kommer att känna dig så mycket bättre direkt.

 

Jag har provat metoden nu i 2 dagar och märker redan en stor förändring; jag känner mig oförklarligt mycket gladare för just ingen anledning alls. Helt underbart! Det här kommer jag att fortsätta med varje morgon från och med i förrgår.

 

Jag använder en video från Youtube som hjälp för att slippa räkna själv när jag gör denna metod. Du hittar den under PS2, nedan, och den tar ca 15 minuter att göra.  

Kan det vara värt att lägga 15 minuter varje morgon för att bli frisk, stark och lycklig – för att få ett underbart liv?

 

Det tycket i alla fall jag! Tack Wim Hof och Youtube där jag hittade honom och hans metod!

 

Sammanfattning;

Wim Hof-metoden hjälper dig att bli frisk, stark och lycklig genom bland annat djupandning. Innan frukost; ta 30 andetag, paus utan andning så länge du själv tycker det känns bekvämt, ett djupt andetag och håll andan i 10 -15 sekunder. Upprepa sedan detta 2-3 gånger till.

 

I nästa inlägg kommer jag ta upp den 2:a delen i Wim Hofs metod för ett friskt, starkt och lyckligt liv; kölddelen.

 

Ha en underbar dag underbara du!

/Mona

 

PS1. Vill du ha en gratis minikurs om Wim Hof-metoden med Wim själv, klicka på länken; https://www.wimhofmethod.com/free-mini-class

PS2. Andningsmetoden i 3 omgångar precis så som den ska göras; https://www.youtube.com/watch?v=LU6Oi80n5J4

PS3. Wim Hofs TED talk; https://www.youtube.com/watch?v=zE9FfvPyPZg

PS4. Frontbild av Thien Dang on Unsplash